Killar klassas högre upp?

Varför är det bara killar som blir dom stora förebilderna? Jag menar om man räknar från var och ens stall, hur många killar finns det där? Och hur många tjejer finns det? 

Tror förmodligen att tjejerna var ganska många fler än killarna, right? 

Så varför syns nästan bara killarna högre upp i sporten. Tror verkligen inte det beror på att killarna är mkt bättre från början och får en talang bara sådär. 

Utan det är nog från förr i tiden snacket som åker upp igen. Att tjejer inte kan sporta och att dom endast är bra till att få ut ungen och städa. 

Big no! 

Tjejer vafan, vi måste sätta ner foten och kämpa för våran sport, och vårt kön! 
Att killarna ska få klassa upp sig i varje sport är så sjukt lågt. 

Vi säger att det är synd om ridkillarna, att dom blir så hårt stämplade i skolan. Men nej, hur många gånger har inte vi tjejer fått bli nertrampade av både lärare, kompisar och fotbollskillar? 

Jag har kämpat tills jag är helt slut med att kunna sitta med killar utan att bli utklassad som någon jävla stalltjej. 

Jag SKA kunna läsa upp om Rabat i skolan utan att alla ska sitta och peta i näsan och lyssna på musik tills den där snygga fotbollskillen kommer. 

Härom dagen fick allihopa berätta om deras höjdpunkt person/sak. 

Jag pratade om Rabat, några pratade om datorer, några om instrument och en om hundvalp. 

Alla applåderade stort och tacksamt och spetsade öronen när han berättade om den där hundskrället. 

Tills när jag berättade, då kunde han med hundvalpen sitta med sin iPad eller dator och snacka dessutom.

Dagisnivå här kommer jag liksom. 

När jag väl var inne i min berättelse om Rabat så kollade jag omkring mig. 

En petade navelludd, en fnissade och pratade bakom min rygg! Då var det nog liksom , come on vi går i 7:an! 

Hej där *namnet på killen* vill du ta över istället? För du verkar ju ha sååååå mycket mer intressantare grejer att berätta än mig. 

Där läxade jag upp honom, han skämdes och jag fortsatte min lektion. 

Han kanske till och med fick en läxa för livet? Tjejen som satt helt knäpptyst kan sätta gränser när hon är trött nog på att nöja sig med navelpetande och skitsnack! 

Tack för mig 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0