Min chans att lägga allt åt sidan och börja om på nytt.

Här startar jag mitt nya år - en lägenhet i Stockholm med den som betyder för mycket för mig, stått vid min sida i vått och torrt. 

Skönt att ha denna nystarten med fartfyllda raketer och Instagram fyllda med "gott nytt år" ihopsatta bilder och texter som tackar olika personer som deltagit och gjort 2013 bättre. 

När jag själv tänker på 2013 så har det varit en värdelös början. Första månaden utan Tiibet kändes som ett tomt hål, ingen ide att åka upp till stallet, ingen ide att ens ta på mig ridbyxorna eller att kolla på bilder. Var så sjukt ledsen så raderade alla bilder för att få bort honom från minnet, men vart man än vände sig så hörde man namnet. 

Jag fick vänja mig vid att det inte längre var min mening att gå in i hans spilta längre. Och det tog jag som ett slag, var hård mot mig själv för att vänja mig. 

Sen så började jag på Talli - både plus och minus, 

pluset var att jag träffade Ebba, hon som ska få ta starten på mitt nya år. Och jag lärde mig väldigt mycket på honom. 

- minuset var väl att jag tröttade ut mig på ridningen, ville sluta rida. 

Efter sommaren så bytte Ebba stall, ett stort minus faktiskt. 

Sen kommer vi då till delen där den 4åringen klev in i mitt liv, väckte lusten att åka mot stallet igen. Hela familjens projekt, alla i familjen Heyne pussade på henne och det blev som våran egna familjemedlem. Stort plus! 

Jag träffade många vänner, blandat med plus och minus, vissa var värre och andra bättre. Men jag lärde mig av det och för med mig den kunskapen i framtiden. 

Och sen har jag en sak som jag inte gått ut med, har bara sagt till dom jag märkt att jag kan lita på. Om jag sagt den obehagliga grejen så vet du att du är speciell och att jag kan lita på dig, jag har respekten för dig! Det största minuset på hela mitt år, många sömnlösa nätter, gråtandes till sömns morgonen därpå. 

Det har varit mycket berg och dalbana, men här är jag och hamnat rätt tilslut. Och jag är på rätt väg. Fast detta året var det mer plus än minus!

Tack till er som stärkt mig med att läsa min blogg, det har fått mig starkare och lita på mig själv. 

Gott nytt år vänner, ta det lugnt ikväll och var försiktiga! ❤️ 



Ett halvår, haha. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0