2 hästar

Idag har Rabat fått gå ett litet mer springliknande pass, hon verkade lite känslig i munnen så jag brydde mej inte så mycket om att hålla på för mkt i det området och försökte arbeta med benen. Men nej inte ens det gick! Hon var för spänd idag. 

Sen så mockade och gjorde spånet alldeles jämnt, inte en grop syndes! 
Sen så fixade jag skåpet .
slängde ett par mögliga tyglar :( och smörjde sadeln. 

Sen frågade Jannike mej ifall jag hade lust att ta suppan, självklart liksom! 

Så i början skrittade jag henne lite längre och kände igenom henne från topp till tå. Sedan kortade jag tyglarna och kände på bromsen och gasen lite, allt var perfekt fast lite svårt att få henne att gå i spåret! Men sen ökade jag till trav och hon travade lydigt på i snabbt tempo och med lite längre tyglar. 

När jag hade värmt upp henne så började jag ställa lite krav och låta henne ställa sig och börja jobba lite, det gick underbart och hon trampade på bra! 

I skritten var hon väldigt svårjobbad men det lyckades också! 

Jannike frågade ifall jag ville ta några skutt, Suppan är verkligen skitpigg! Men det var bara roligt! 

Så först kom jag på 4:a bommar sen så kom hon i trav på hindret den första rundan. Senare började jag lägga in avsaktningar och halter, ökningar och volter. 

Hon var så jävla pigg asså! Det gick bara snabbare och snabbare, då och då gjorde jag extra volter för att få henne att lugna sig. 

DUKTIGA PONNY!! ❤️ 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0