åsiktsinlägg - bisexuell

 
 
Bisexualitet det är när man är intresserad av både kille eller tjej. Det spelar ingen roll vilket kön man är själv utan man är öppen för båda könen. 
 
Jag tycker det är modigt att gå ut med att man är bi eller gay, att man tar den vilda motvinden men fortsätter stå kvar med det man gillar och tycker. Folk som har gått ut med det har även förlorat vänner, folk har blivit rädda och följt strömmen som säger nej tack till kärlek av samma kön.
 
Jag tycker det är helt fucked up helt ärligt - att man riskerar att stå ensam kvar om det skulle hända att man får känslor för en person i samma kön.
 
Forskning har dessutom visat att många bisexuella mår mentalt dåligt i dagens samhälle och de lider i större utsträckning av depression och ångest. 
 
Jag tror att beror på att människor sätter en stämpel "annorlunda" i pannan på en. Man dömmer för lätt och lämnar personen utanför. Och hur ska man reagera i omklädningsrummet, Jag menar alla tjejer är nakna i duschen och tänk om hon kollar in mig? Man säger det till någon kompis som berättar det till en annan kompis och sen går det runt som rena rama viskleken och slutar med 10 frågor på hennes ask. Jag vet hur det går till liksom.
 
Jag vet själv reaktionerna och blickarna som dras när jag säger "jävla va het hon är asså" när jag och några andra kollar på film.
Men asså helt ärligt jag stå för vad jag tycker, har faktiskt 100000 gånger lättare att gå fram och säga till tjejer att dom är vackra än vad jag har till killar. Jag vet inte varför kanske är det girlpower trycket som ger mig mod att säga exakt vad jag tycker.
 
Om jag skulle falla för en person spelar det ingen roll för mig om personen bär bh eller inte utan jag faller för sättet vilka ord som kommer ur munnen och det särkilda sättet personen är på.
 
Och till alla haters MIND YOUR OWN BUSINESS!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0