Livet Ă€r ett enda stort spel💃

Varför mĂ„ste jag minnas vissa stunder som gör sĂ„ förbaskat ont. Vissa minnen som svider i mig, minnen som gör mig illamĂ„ende sĂ„ fort man fĂ„r upp dom i tanken. 

stunderna som formade mig till den jag stĂ„r upp som idag. Livet har lĂ€rt mig lĂ€xor, framgĂ„ngar och motgĂ„ngar. Livet har lĂ„tit mĂ„nga av mina vĂ€nner kommit nĂ€ra och blivit fiender och tvĂ€rt om - fiender har kommit nĂ€ra och blivit vĂ€nner. 

Dom vĂ€nnerna jag har idag, kanske jag inte ha kvar imorgon. Livet Ă€r ett spel, ett jĂ€vligt tufft spel. Och jag Ă€r en spelare som har förlorat och vunnit, tagit och givit men Ă€ndĂ„n fortsatt spela. 

Och vad gĂ„r allt ut pĂ„, Vem vinner i slutĂ€ndan? Jo dom som vĂ„gade spela fĂ€rdigt pĂ„ egen hand med ett leende, dom som vĂ„gade satsa mycket för det dom trodde pĂ„. 

Jag har bestĂ€mt mig redan frĂ„n början att jag inte ska ha ett sĂ„ntdĂ€r trĂ„kigt liv. gifta mig med en kille som heter Klas som har glasögon, fĂ„ 4 barn och "leva lyckligt i alla mina dagar". 

Nej, nej och nej! 

Jag ska ha motgĂ„ngar, jag ska förlora, men jag ska kunna lĂ€ra mig rĂ€dda situationen. jag ska ha framgĂ„ngar, lycka, och vinst! 

Mitt liv ska inte vara trĂ„kigt och vara rakt och livlöst, utan det ska gĂ„ upp och det ska gĂ„ ner. Fram och tillbaks, glad och besviken. 

Jag ska ett spĂ€nnande liv. smita ut i natten, pussa mamma & pappa förlĂ„t i pannan dagen efter och lĂ€ra mig. Jag ska ha utegĂ„ngsförbud för nĂ„gon galen ide jag fĂ„tt och lova att aldrig göra om det. Jag ska ha massor historier att berĂ€tta för mina framtida barn, men Ă€ndĂ„n ska jag lyckats med skolan. 

SvĂ„rt att skriva ner allt om mamma eller pappa lĂ€ser detta, men hahah jag tĂ€nker inte sĂ€ga Hej jag Ă€r Agnes Heyne den lydigaste flĂ€ckfria flickan i hela vĂ€rlden, för nej det Ă€r sĂ„ fel och det kan mina förĂ€ldrar intyga! 






Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0