Varför är vi aldrig nöjda?

Har smält ihop mej med en låt, sjuuukt bra. Lyssnar på den på morgonen och somnar med den till kvällen.
"Aldrig nöjd" Den är så jäkla självklar, lyssna på texten och orden han vill få fram då får den en plats högst upp på prispallen av mig. 
 
På mig stämmer den in, sitter som en smäck! 
Låten handlar om att man alltid sträva efter något bättre än vad man har, eller något annat behöver inte vara bättre. 
Att dagens människor är aldrig nöjda, utan att gräset på andra sidan alltid är grönt. Varför är det så? 
 
Att varför kan vi inte bara stanna upp och kolla bakom vad vi har med oss istället för att kolla fram och sätta tunga krav på att vi aldrig duger. 
 
Själv har jag extremt högre krav på mig själv, det gäller att tänka till och kolla vad jag har i ryggsäcken och bara stanna upp, njuta av där jag är nu och vägen jag gått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0