Rabat och min första tävling på gården.

När vi kom till stallet på lördagsmorgonen så gick vi banan direkt. Banan var lätt när man väl kunde den, Alvida hjälpte mig kolla vägar och så.
När vi sen kom in i självaste stallet så stod Rabat och väntade med alla sina knoppar förutom 1 som hade ploppat ut :`) Rekord...
 
Så först satte jag på benskydd, borstade henne, rättade till knoppen och pussade på den nervösa och otåliga lilla unghästen som visste vad som var pågång! Sen band jag upp henne i boxen och sadlade henne. 
 
När vi kom ut så var hon nervös och kunde visst inte stå still så hon gick fram och tillbaka men det löste sig och jag hoppade upp på min lilla Gul.
 
Först skrittade jag fram ganska länge tills hon kände sig lugn, trygg och säker då började jag trava lite.
Hon gick faktiskt otroligt bra fast huvudet var uppe i vädret, men jag la inte så mycket fokus på det utan att hon lyssnade på mej, kunde sakta av, öka på, göra halter och volter var det viktigaste.
 
Sen tog jag galopp och hon lyssnade lydigt, jag ställde mej upp och lät henne springa på så vi kunde få ett bra flyt i början. Jag galopperade i båda varven tills hon kändes 100% säker, då var hon värd att skritta på långa tyglar.
 
Sen på framhoppningen sög hon verkligen åt sig hinderna och hon älskade verkligen att visa upp sig, hon har aldrig hoppat så bra med mig innan som på framhoppningen. Hon hoppade superbra och jag var så stolt över min ponny.
 
Inne i ridhuset lät jag henne gå fram och kolla på hinder och saker som hon kunde reagera på.
Hon gick nära alla hinder och det var inga problem förrens vi kom till konerna, för dom var läskiga.
 
Sen när jag kände för att starta så hoppade vi det första hindret och hon krävde mkt ben för att kunna övertalas.
Banan gick superbra och hon fick den andra snabbaste tiden och när jag lät henne galoppera till applåderna så ville hon hoppa och styrde mot ett hinder själv, sedan vägrade hon så jag kom ut skitig, trött och stolt över min fyraåring.
 
2:a rundan gick ungefär likadant, Jäkla vad hon älskar att hoppa hon var verkligen skithet!
 
Foto: idag blev det 2 rundor med en pigg liten Rabat ❤️ Nollade, underbara häst kan inte fatta att du faktiskt är min ❤️
Ärovarv behöver vi inte nämna - för pigg häst... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0