Shut up om du inte har något viktigt att säga

Här är ett inlägg till just er skitpratare, till er som inte har något mer liv än att prata skit och sprida saker och ting som inte du har någonting att göra med. Här kommer ett inlägg så ni kan känna er träffade och förstå att det inte blir bättre av att lägga er i mina saker & mitt liv, att det inte blir bättre av att kalla mej saker och sedan tycka synd om mej. Så varsågod och fortsätta läs till er som vet att ni behöver det.
 
Jag hade aldrig någonsin trott att jag var så spännande att prata om så folk la ner tid på det och jag hade aldrig fått för mej att jag hade behövt prata och säga ifrån för min egen skull, hade aldrig trott att detta inlägg skulle behövts skrivas.
 
Dag för dag snackas det skit, ibland sanningar men ofta rent skitsnack. Vissa har fått för sig något som att kalla mig slampa, hora eller något liknande ord och vissa går runt och tycker synd om mej, kollar på min ålder liksom. 
 
Men när ni hör meningar om mej, hur kan ni vara så säkra på den som berättar saker om mig inte ljuger? Hur kan ni vara så 100% säkra på att det stämmer? Och hur skulle det vara om du frågade mej, kollade från min sida av saken.
 
 
Såklart finns det undantag, sanningar och svek, men det skitsnacket överväger sanningarna.
Det snacket som snackas går helt över gränsen, det finns inget stopp eller broms utan det bara fortsätter tills alla har fått säga sin mening om vad de tycker om mig, och saker jag har gjort. 
 
Har aldrig varit så osäker på vilka som faktiskt är mina vänner, vilka som skulle stå kvar om dom fick höra sanningen från min mun.
Vilka vänner som lyssnar på vad som kommer ifrån min mun eller endast har öronen öppna för folk som vill kalla mig slampa, säga negativa och brutala saker om mig. Om ni tänker på det är det ganska självklart att jag vet vad som stämmer innerst inne och vad som är skitsnack, så istället för att nämna vad du ha hört om tjejen i 7:an kom fram och fråga mig face to face så slipper du sprida lögner.
Och snälla, att få höra slampa är inte lika kul när man går i 7:an och nyss fyllt 13, får inte ens dricka energidricka enligt lagen. Men jag är så sjukt trött att medans tjejerna blir kallade slampor av varann får killarna high five, det räcker liksom nu har jag sagt mitt för ikväll.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0