Hon ska aldrig, aldrig, aldrig skylla sig själv och det vet ni.

Härom dagen fick jag igång en disskution mellan mig och en som vi kan kalla "R". Vi pratade om våldtäkter och det blev ett jävligt gnäll så tillslut bara lämnade jag, men helt röd i ansiktet och arg på män som inte inser att "sluta våldta" kan vara ett alternativ. 
 
En person blev våldtagen ganska nära där jag bor. Området är lite mer "tattigt". Och jag och "R" har helt olika åsikter. 
 
R- om man vet att det är ett riskområde så tar man ju risken. Jag menar man går ju inte dit till ett område där invandare bor och ropar att man röstar på SD. 
 
Jag: Fast hon ska ju fan kunna gå vart hon än vill, kunna dricka så mycket hon vill och gå runt i vilka kläder hon vill och inte tänka "åh nej den tröjan kan jag inte ta, då blir jag våldtagen". Och jag ser inte logiken i att du byter rollerna för är den som blir våldtagen är då förövaren och den som våldtar är offret? Märker man inte hur hjärntvättat det låter? 
 
R- Fast nu är det ju så att man vet ju vilka ställen man riskerar att bli utsatt vid innerst inne vet man ju det.
 
Jag: Nej , kan du förklara för mig? För någon dag sen ville en 35 åring ta på mina bröst, en vuxen? Kunde lika gärna vart min pappa. 
 
R- Men då var du nog vid tattarställen så som mcdonalds. 
 
Jag: Faktiskt nej, där har du helt fel. Jag var på bikbok, i en jävla klädaffär. Om du ser det som ett otillåtet ställe så fattar jag inte hur du tänker. Vart ska jag gå och köpa kläder utan att bli utsatt? 
 
R- Fast då får du väl stanna hemma då och låsa in dej. 
 
Jag: Vart ska jag få min utbildning när vart jag än vrider och vänder mig får jag höra sexuella kommentarer av både folk jag känner och inte gör. 
 
Sen kommer jag inte ihåg resten, men han sa flera gånger hon får väl skylla sig själv.
Och idag fortsatte det: 
 
R- det var en person som omkom idag, blev skjuten. 
 
Jag: Jaja men om man går ut får man väl räkna med att man kan bli mördad, han kanske till och med klädde ut sig till en pricktavla eller något. Man fattar väl att man får räkna med att bli skjuten liksom herregud. Sa personen verkligen nej? Den kanske trodde det var på skoj.
 
R: Haha.
 
Jag: För inte alls länge sen våldtogs flera barn på ett dagis av en personal. En tjej var 4 år. Och du menar alltså att man ska inte ska gå ut till utsatta ställen, för denna flicka var på sitt dagis? Och hur tror du hennes framtid blir? I tonåren när någon frågar på sanning och konka hur gammal hon var när hon blev av med oskulden? 
 
4 fucking år. På sitt eget dagis, där sin trygghet ska vara. Och inte bara hon utan flera barn. Ska sexistiska kommentarer och sexuellt tvång bli en del av vardagen? Nej där har ni fel.
 
så en fråga till er, är "R" en man eller kvinna? Gissa. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0